FANDOM

ГРА
Grand Theft Auto 1
GTA - Box Front
Обкладинка
Розробник Flag-of-scotland DMA Design
Tarantula Studios
Visual Sciences (PS)
Видавець BMG Interactive
ASC Games
Take-Two Interactive
Дата випуску ПК (Windows та MS-DOS)

Flag of the European Union 8-те листопада 1997
Flag of the United States 28-те лютого 1998
Flag of Japan 24-те квітня 1999
Flag of the United States 4-те січня 2008 (Steam)
PlayStation
Flag of the European Union 14-те грудня 1997
Flag of the United States 30-те червня 1998
Flag of Japan 28-те серпня 1998
Game Boy Color
Flag of the United States 22-те листопада 1998
Flag of the European Union січень 2000

Платформа ПК (Windows та MS-DOS)

PlayStation
Game Boy Color

Рейтинги ESRB: M

BBFC: 18
ELSPA: 18, 11 (GBC)
OFLC: MA15, M15 (GBC)
USK: 16

Протагоніст Залежить від вибору гравця
Регіон Ліберті Сіті
Сан Андреас
Вайс Сіті
Період 1997
Режими гри Одиночна гра
Багатокористувацька гра
Наступна гра Grand Theft Auto: London 1969

Grand Theft Auto (GTA, також GTA 1) — відеогра у жанрі action-adventure, створена DMA Design (нині Rockstar North). Гра дозволяє гравцю взяти на себе роль злочинця, який може вільно переміщатися по великому місті і виконувати різні завдання, наприклад, пограбування банків, вбивства та інші. Це перша гра серії, яка згодом стала скаладати десять незалежних ігор і три доповнення. Гра була спочатку під назвою «Race N Chase». Розробники з 2004 гру надали для вільного скачування на сайті в Rockstar Games.[1]

Ігровий процес Редагувати

Дія гри розгортається в трьох різних вигаданих містах - Ліберті Сіті (прототип Нью-Йорку), Вайс Сіті (Маямі), Сан Андреас (Сан Франциско). Ці назви міст залишаться і у наступних частинах гри, але всі три міста в одній грі більше не зустрічаються. Всі три міста страждають від розгулу злочинності і корупції, постійною ворожнечею між місцевими злочинними синдикатами, актами насильства з боку вуличних банд, організованих крадіжок, вбивств і корумпованих міських чиновників та поліцейських.

Гра має 2D графіку, а вигляд на місто і персонажа відбувається з висоти пташиного польоту. Сенс гри — зробити кримінальну кар'єру. У кожному місті персонаж працює на одну з трьох груп клієнтів. Лише після того, як гравець отримав повагу групи, вам відкриється наступне замовлення. Складність місій неухильно збільшується. Ця розбивка здійснюється за трьома рівнями складності у трьох містах.

Замовлення персонаж може приймати біля телефонного автомату. Мета завдання передається гравцеві за допомогою текстових повідомлень. Для проходження місії, гравець може використовувати різні транспортні засоби та зброю, а пройшовши — гравець заробляє гроші. Перехід до наступного міста можливо лише шляхом отримання певної суми грошей у попередньому місті. Наприклад у першому місті необхідно заробити один мільйон доларів США. У Grand Theft Auto 1 не можна зберігатися протягом кар'єри, що є одним із найбільших недоліків гри.

Поліція Редагувати

Поліція займає важливе місце в грі, обмежуючи гравця в діях. Щоб потрапити під увагу поліції, гравцеві досить зробити кілька правопорушень: наприклад задавити пішохода, зіткнутися з машиною поліції, почати перестрілку на вулиці тощо. Крім того, рівень уваги може підвищуватися з одиниці до чотирьох, і дії поліції по відношенню до гравця при цьому будуть все більш агресивними, аж до виклику спецназу. Іноді рівень уваги поліції підвищується по умовам певної місії (наприклад, під час пограбування банку).

Мета поліції — заарештувати персонажа, але, якщо рівень їхньої уваги досить високий, то поліцейський цілком може і вбити його. Якщо ж гравця заарештовують, то він опиняється біля поліцейської ділянки без зброї, броні і частини очок.

Позбутися від поліції можна трьома способами:

  1. Втекти від погоні. Зробити це на високому рівні уваги поліції досить складно.
  2. Знайти «Поліцейський значок», який знизить рівень уваги до нуля.
  3. Заїхати до автомайстерні і перефарбувати машину.

Автомобілі Редагувати

У грі представлена величезна кількість машин, починаючи з швидких спортивних авто і закінчуючи повільними вантажівками. Кожна з них може бути вкрадена прямо на вулицях міста. Деякі автомобілі також включають додаткові місії і заховані по всьому місту. У містах також працює залізничний вокзал, який дозволяє гравцю швидко дістатися до потрібної точки міста. Крім автомобілів, гравець також може сісти на мотоцикли, які набагато швидші й керовані, але на ній дуже легко розбитися.

У місті також можна відшукати засоби пересування різних міських служб:

  • Пожежний автомобіль — дуже некерована, але може використовуватися як таран. Крім того можна користуватися шлангом, встановленим на даху, щоб потужним струменем води змітати ворогів. Пожежні машини приїжджають під час вибуху автомобіля.
  • Швидка медична допомога — невеликі вантажівки, якими легко керувати. Приїжджає якщо когось убити.
  • Патрульні поліцейські машини — на них поліцейські переслідують злочинців. Ці машини відмінно керовані і дуже швидкі. Приїжджають якщо хтось порушує закон. Вкрасти поліцейську машину нелегко, оскільки викинути водія з машини не можна. Її можна вкрасти почекавши поки з неї вийде водій або знайти її на стоянці.
  • Танк — транспорт, якому не страшні затори, так як він може їхати по дахах машин і стріляти зі своєї гармати. Перш ніж він буде знищений, танк повинен отримати дуже багато ушкоджень. Танк дуже повільний і неповороткий, тому поліція може запросто викинути гравця з танку. Знайти танк на рівнях дуже складно, оскільки він завжди надійно захований.

Жодна з цих чотирьох видів автомобілів не може бути перефарбована.

Персонажі Редагувати

Докладніше Головні герої GTA 1

Гравець може вибрати один із восьми персонажів у грі: Тревіс, Кет, Ніккі, Дівайн, Бубба, Трой, Ківлов і Ульріка (версія PlayStation має лише чотири персонажи). Але у самій грі немає ніякої різниці між персонажами, оскільки всі вони носять однаковий жовтий светр. Крім того, поставивши певне кодове ім'я персонажу, можна отримати певну вигоду (Чіт-код).

Саундтрек Редагувати

Детально: Звукова доріжка Grand Theft Auto 1

Примітки Редагувати

  1. Сайт для завантаження гри

Посилання Редагувати

Випадкова вікі